پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان

شروع موضوع توسط SaraMehri ‏11 جولای 2017 در انجمن اسکلتی-عضلانی و بافت همبند

  1. SaraMehri

    SaraMehri Active Member

    تاریخ عضویت:
    ‏16 مارس 2017
    ارسال ها:
    235
    تشکر شده:
    166
    جنسیت:
    زن
    شغل:
    دانشجو
    محل سکونت:
    تهران
    سلام. اگه میشه در مورد راه های پیشگیری از پوکی استخوان توضیح بدید یه کم. ممنون میشم
     
  2. Maryam_Zavare2020

    Maryam_Zavare2020 مریم زواره

    تاریخ عضویت:
    ‏8 مارس 2017
    ارسال ها:
    259
    تشکر شده:
    162
    جنسیت:
    زن
    شغل:
    شرکت خصوصی
    محل سکونت:
    تهران
    من شنیدم مهمترین عاملی که باعث میشه آدم پوکی استخوان بگیره کمبود کلسیم نیست بر عکس تصور خیلیا بلکه کمبود ویتامین د هست
     
  3. Keyvankarimi

    Keyvankarimi Active Member

    تاریخ عضویت:
    ‏4 آوریل 2017
    ارسال ها:
    114
    تشکر شده:
    70
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    گرگان
    باید از جوونی به فکرش بود توی سن بالا دیگه خیلی نمیشه کاریش کرد مگه اینکه کنترل شه فقط
     
  4. RoyaKmalai

    RoyaKmalai Well-Known Member

    تاریخ عضویت:
    ‏12 مارس 2017
    ارسال ها:
    1,372
    تشکر شده:
    2,698
    جنسیت:
    زن
    محل سکونت:
    تهران
    سلام دوست گرامی
    در نظر داشتن پیشنهادهای زیر میتونه احتمال ابتلا به پوکی استخوان رو کاهش بده:
    1. روزانه در حدود 20 دقیقه در معرض نور افتاب قرار بگیرید تا ویتامین د مورد نیاز بدن شما تأمین بشه.
    2. تحرک و ورزش رو فراموش نکنید. تقویت ماهیچه‌ها میتونه نقش مهمی در پیشگیری از پوکی استخوان داشته باشه.
    3. برای تأمین کلسیم مورد نیاز بدن از منابع کلسیم غیرلبنی استفاده کنید. بعضی از منابع کلسیم غیرلبنی:
    • کنجد
    • کلم بروکلی
    • بادام
    • پونه
    • و ...
    1. مصرف نمک رو محدودتر کنید.
    2. چای سبز رو جایگزین نوشیدنی‌هایی مثل قهوه کنید.
    3. غذاهای حاوی منیزیوم بخورید. خوردن یک چهارم فنجان تخم کدو میتونه نیاز روزانه‌ی بدن رو به منیزیوم تأمین کنه.
    4. سعی کنید تا حد امکان موادغذایی‌ای که باعث اسیدی شدن بدن میشن رو استفاده نکنید. گوشت، بیشتر لبنیات و خوراکی‌های کارخونه‌ای از جمله‌ی این موادغذایی هستن.
    5. در نهایت بهتره موادمغذی مورد نیاز بدن رو از طریق خوردن موادغذایی ارگانیک تأمین کنید و تا حد امکان از مصرف داروهای مکمل خودداری کنید.
     
    Sepideziba و Simasami از این پست تشکر کرده اند.
  5. Simasami

    Simasami Active Member

    تاریخ عضویت:
    ‏4 آوریل 2017
    ارسال ها:
    136
    تشکر شده:
    99
    جنسیت:
    زن
    محل سکونت:
    تبریز
    لبنیات باید زیاد خورد از قدیم گفتن لبنیات برای استخوان لازم و مفیده
     
  6. Sepideziba

    Sepideziba Active Member

    تاریخ عضویت:
    ‏4 آوریل 2017
    ارسال ها:
    172
    تشکر شده:
    145
    جنسیت:
    زن
    محل سکونت:
    اهواز
    نه عزیزم واقعا اینطوری نیست. از قدیم خیلی چیزا گفتن که درست نیوده و الان مشخص شده که اشتباهن. الان معلوم شده که مصرف لبنیات بدتر باعث پوکی استخوان میشه چون لبنیات خون رو اسیدی میکنه و بدن برای قلیایی کردن خودش از استخوان کلسیم برداشت میکنه و در نتیجه به تدریج کلسیم استخوان کم میشه و آدم دچار پوکی استخوان میشه
     

به اشتراک بگذارید